B30 ،همزمان با اولین روز نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد | بهمن موتور
B30 ،همزمان با اولین روز نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد

B30 ،همزمان با اولین روز نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد

  • تاريخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396
B30 ،همزمان با اولین روز نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد

همزمان با روز افتتاح هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد، گروه بهمن اقدام به رونمایی از خودروی جدید خود با نام B30 کرد.
عصر روز 16 مرداد و همزمان با اولین روز نمایشگاه خودرو مشهد، B30 گروه بهمن با حضور جمعی از مدیران گروه بهمن ، خبرنگاران  و بازدید کنندگان در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. در این مراسم همچنین از شرایط فروش B30 همراه با اعلام قیمت قطعی آن طی روزهای برگزاری نمایشگاه خودرو خبر داده شد.
خودروی B30 یک سدان شهری با طراحی زیبا همراه با امکانات ایمنی و رفاهی و از طراحی قابل قبولی برخوردار است که در ایران توسط گروه بهمن عرضه می‌شود.
این خودرو محصول جدید شرکت FAW می‌باشد که از سال 2015 وارد بازار چین شده و موفق به کسب گواهینامه سطح استاندارد ایمنی ۵ ستاره C-NCAP شده است. این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو که با همکاری با شرکت های فولکس واگن ، آئودی ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به تولید سالانه بیش از 3 میلیون دستگاه دست یابد. این محصول بر روي يكي از پلتفرم‌هاي مربوط به شرکت فولکس واگن(Bora)  شكل گرفته است و از نکات مورد توجه این پلتفرم ، تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن JETTA (نسخه سدان فولکس واگن گلف) می‌باشد.
طراحی
گفتنی است به منظور اطمینان و افزایش ایمنی  سرنشینان، خودرو B30 از شاسی تقویت شده ای ساخته شده است. به طوری که استفاده از فولادهای با استحکام بسیار بالا (Ultra High Strength Steel) و بالا (High Strength Steel) بر روی ساختمان 3H تقویت شده ؛ به خصوص در ستون A، ستون B، تیرهای پایه ای درب ها، کف قسمت جلو و درب های خودرو ایمنی خودرو را افزایش داده است. از فولاد با استحکام بسیار بالا در ابعاد وسیعی در بدنه خودرو استفاده شده است که بدنه مستحکمی را ایجاد کرده است.
ساختار  3H  در بدنه، مرکز اصلی جذب انرژی ناشی از ضربه می باشد ؛ به طوری که می تواند انرژی جنبشی بزرگ ناشی از ضربه را توسط قسمت های مختلف بدنه جذب نماید. بنابراین ضربه به طور قابل توجهی جذب شده و از تغییر شکل و فرم قطعات جلوگیری و ایمنی سرنشینان را به طور کامل فراهم می‌کند.
همچنین سیستم فرمان الکتریکی(EPS ) این خودرو توسط شرکت Thyssenkrupp آلمان از شرکت های پیشرو در این صنعت تولید شده است. سیستمی که رانندگی راحتتر در سرعت پایین ، پایداری و امنیت بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد و سیستم EPS جدید و ارتقاء یافته ان، باعث برگشت پذیری مناسب و همچنین رانندگی آسان و( در قیاس با سیستم هیدرولیکی ) ذخیره انرژی می‌شود.  در ضمن غربیلک فرمان با طراحی به روز و زیبا و روکش چرمی ،سوییچ های مربوط به کروز کنترل ، تنظیمات کامپیوتر سفری و همچنین سیستم پخش خودرو از دیگر ویژگیهای این خودرو به شمار می اید. گفتنی است این خودرو از ۴ حلقه رینگ و لاستیک با سایز R16 .55-205 بهره مند است که زیبایی و چهره ای پویا و زیبا به خودرو بخشیده است. همچنین روکش صندلی B30 ترکیبی از پارچه و چرم است که با این ترکیب ، زیبایی و راحتی توامان وجود خواهد داشت.
 

مشخصات فنی
طراحی سیستم پیشرانه این خودرو با موتوری با حجم ۱٫۶ لیتر است که متناسب با سایز خودورهای متوسط انجام شده است، ضمن اینکه طراحی با زنجیر تایم منجر به کاهش صدای خودرو و همچنین عدم احتیاج به تعویض این قطعه برای تمام طول عمر این موتور می باشد.که برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری مناسب می باشد. سری موتورهای ۴GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده است که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است به طوری که استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ بوده و با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد. همچنین توان این خودرو۱۰۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتون بر متر است
 

گیربکس
همچنین این خودرو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (AT) کد F21 ساخت کمپانی آیسین (Aisin) ژاپن (برترین برند گیربکس در دنیا( برخوردار است . به طوریکه به نقل از سایت RANKER آیسین در رتبه اول تولید کنندگان برتر گیربکس دنیا جای دارد ضمن اینکه این گیربکس بر روی بسیاری از مدل های پورشه، شورولت، تویوتا ، پژو ، رنو، سوزوکی ، جیپ، هیوندایی و ... قرار گرفته است. برخورداری از سیستم ایمنی در برابر خرابی(Failure protection)  در این خودرو در هنگام خرابی گیربکس به راننده کمک می‌کند تا با سرعت کم جهت رفع عیب تا تعمیرگاه ادامه مسیر دهد و ساختار پیشرفته با وزن کم و کارایی بالا در انتقال توان از دیگر ویژگیهای این خودرو محسوب می‌شود.
 

 سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک فرسون مستقل با میل موج گیر و سیستم تعلیق عقب میل پیچشی نیمه مستقل با میل موج گیر است.ضمن اینکه ساختار متراکم ؛ ابعاد کوچک؛وزن سبک؛سیستم تعلیق با پاسخگویی سریع؛ظرفیت ضربه گیری بالا، تغییرات کوچک نسبت به موقعیت چرخ های جلو و رانندگی با پایداری عالی ،میل موجگیر دوسره با اثربخشی بیشتر و پایداری بهتر از دیگر ویژگیهای ان به حساب می‌اید .همچنین اکسل عقب بهمراه میل موجگیر سبب ایجاد احساس بهتر در سرنشینان عقب و هماهنگی بهتر با سیستم تعلیق جلو جهت تقویت پایداری رانندگی می‌شود.
 
سیستم ترمز
 B30    به منظور بهبود رانندگی ایمن و عملکرد خودرو، به طور اتوماتیک به سیستمهای ترمز مختلف مجهز است که براساس شرایط مختلف رانندگی عمل می‌کند. سیستم ترمز  ESC کنترل پایداری الکترونیکی،سیستمی که تمام سیستم های ترمز را یکپارچه نموده و پایداری خودرو را کنترل می نماید. پس از تشخیص تمایل سر خوردن به یک سمت براساس حرکت خودرو، شرایط عملکردی با ترمزگیری و مداخله موتور ایمنی و راحتی را بهبود می بخشد. استاندارد کنترل پایدار الکترونیکی(ESC) سیستم ترمز مطابق با بوش نسخه ۹٫۰ می باشد که سبب افزایش ایمنی و راحتی خودرو می گردد.  همچنین در این خودرو سیستم ترمز ضد قفلABS ، EBDتوزیع الکترونیکی نیروی ترمز BA سیستم نیروی کمکی ترمز ، TCSسیستم کنترل کشش و HHCسیستم کنترل حرکت در سربالایی نیز تعبیه شده است.
 

امکانات
همچنین این خودرو به یک سیستم مولتی مدیا تجهیز شده که مواردی چون نمایشگر لمسی ۷اینچی با رزولوشن نمایشگر ۸۰۰ * ۴۸۰ ،سیستم رهیاب (GPS) شامل نقشه کامل ایران ، در نظر گرفتن محدوده طرح ترافیک در مسیریابی ( شامل موقعیت مکانی دوربین های کنترل سرعت( ،اطلاعات بیش از ۷۳۰,۰۰۰اماکن مهم اعم از رستوران ها، جایگاه های سوخت،بیمارستان ها، مساجد، حسینیه ها، سینماها، پارکها، مراکز فرهنگی، آتشنشانی ها را ساپورت می‌کند ضمن اینکه امکانات دیگری چون جستجو براساس پنج رقم اول کد پستی،نمایش سرعت و میزان حد اکثر سرعت در جاده ها،پشتیبانی از دوربین دید عقب و قابلیت کنترل مالتی مدیا با استفاده از کلید های روی فرمان خودرو را برای راننده فراهم می‌کند.
 از قابلیتهای رادیو و مدیا در این خودرو مواردی چون رادیو FM/AM ، USB ،پخش موزیک از طریق بلوتوث ، ورودی AUX، پشتیبانی از فایل های صوتی، ویدیویی و تصاویر در فرمتهای رایج ، پشتیبانی از سامانه ارسال اطلاعات رادیوی (RDS) ، ذخیره دستی و اتوماتیک ایستگاه های رادیویی بر روی حافظه  وقابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث را می توان نام برد