دکتر شریعتمداری :کسب سهم 50% از بازار خودروهای تجاری توسط گروه بهمن افتخار کشور است | بهمن موتور
دکتر شریعتمداری :کسب سهم 50% از بازار خودروهای تجاری توسط گروه بهمن افتخار کشور است

دکتر شریعتمداری :کسب سهم 50% از بازار خودروهای تجاری توسط گروه بهمن افتخار کشور است

  • تاريخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394
دکتر شریعتمداری :کسب سهم 50% از بازار خودروهای تجاری توسط گروه بهمن افتخار کشور است

معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در مراسم افتتاح خط تولید دو کابین ایسوزو DMAX اظهار کرد : حمایت از تولید داخلی به معنای حمایت از اشتغال و کسب درآمد و حمایت از جوانان ایرانی است. 
دکتر شریعتمداری گفت : تلطیف فضای کسب و کار نه تنها با بهبود قوانین و مقررات حاصل میشود بلکه از طریق تولید محصولات با کیفیت بهتر این فضا بهتر خواهد شد.
وی با اشاره به این که هم اکنون در همه عرصه های تولید روند رو به رشدی را داشته ایم گفت: از مهم ترین وظیفه دولت توجه به تولید کنندگان داخلی است که منشا نشاط و وفاق کشور هستند.
وی یکی از جهادهای اساسی مردم ایران را حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: امروز تولید کنندگان ماچشم حمایتشان را به مصرف کنندگان داخلی دوخته اند چرا که تولید موجب نشاط و بازسازی ملی و سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد : مسیر طی شده در سال های اخیر در حوزه تولید و صنعت کشور هر چند فراز و فرودهای زیادی داشته اما همواره روند رو به رشدی را داشته ایم.
معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت : با تلاش و حمایت از صنعت و تولید ، یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در برنامه وزارت صنعت قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون به رکوردهای خوبی دراین حوزه دست یافته ایم.
وی با تاکید به این که استانداردسازی خودروها در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است تصریح کرد : با وجود 55 استانداردی که در تولید خودرو در کشور رعایت می شود درآینده نزدیک با توافق خودروسازان بنا داریم کنترل و نظارت بیشتری را بر روی کلیه قطعات مورد استفاده در خودروهای داخلی داشته باشیم.
دکتر شریعتمداری با اشاره به افتتاح خط تولید این محصول جدید ایسوزو در گروه بهمن اظهار داشت : ایران آمادگی دارد تا برند ایسوزو را تا مرزهای خود گسترش دهد.
وی گفت: خوشبختانه این خودرو در ابتدای تولید 28% آن تولید داخلی و پایان سال جاری قرار است به 40% از ساخت داخل برسد که باید این روند داخلی سازی قطعات ادامه یابد.
وی با اشاره به این که کسب سهم 50% از بازار خودروهای تجاری توسط گروه بهمن باعث افتخار کشوراست اظهار داشت: خوشبختانه گروه بهمن در حوزه خدمات پس از فروش نیز در شرایط مطلوب قرار گرفته و جز گروه های اول در این حوزه است.
وی استفاده از مدیران با ارزش در گروه بهمن را موجب هدایت مدبرانه دراین مجموعه دانست و اظهار داشت: خوشبختانه گروه بهمن هم زمان با حرکت در مسیر تولید ارزشی ، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارهای خود قرار داده که این تلاش صورت گرفته جای تشکر دارد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز بااشاره به حساسیت های بالای به وجودآمده در خصوص خودرو در کشور گفت: انتقاد حق ملت است و اگر انتقاد نباشد اصلاح صورت نمی گیرد.
دکتر نوروز زاده در این مراسم اظهار داشت: ما باید در خدمت مردم باشیم و در جهت ارتقای تولید خودرو به لحاظ کمی و کیفی تلاش بیشتری نماییم.
وی با اشاره به این که هم اکنون ایران جایگاه دهم را در بازار مصرف خودرو در دنیا دارد اظهار داشت :در حال حاضر 41 شرکت تولیدی و وارداتی درحوزه خودروسازی درایران فعالیت دارند اما همچنان در حوزه خدمات پس از فروش خودروها در کشور نقایصی وجود دارد.
وی با اشاره به این که خدمات پس از فروش جز لاینفک بازار خودرو است اظهار داشت : وزارت صنعت و معدن با جدیت به دنبال آن است که شرکت های خدمات پس از فروش ارتقای جایگاه یافته تا شاهد رضایت مشتریان در این حوزه باشیم.
وی در ادامه با اشاره به رکود ایجاد شده در بازار خودروی کشور اظهار داشت : ضمن پذیرش انتقادات از مردم ، انتظار می رود که مردم مثل همیشه به واحدهای تولیدی کمک نمایند . باید بدانیم چشم طمع به کمک دیگران نباید داشته باشیم بلکه باید خدمت را وجهه خود قرار داده و از شرکت های خارجی به عنوان مشاور استفاده نماییم.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه فضای ایجاد شده درکشور را در راستای درایت دولت تدبیر و امید دانست و گفت : در شرایطی که گروه های مختلف تجاری به سمت ایران حرکت می کنند ضمن خیرمقدم به آنها ، ذکر این نکته ضروری است که در این سال ها که ایران تحریم بوده نه تنها دچار عقب ماندگی نشده بلکه در حوزه دانش و توان فنی و مهارتی رشد خوبی را داشته است از این رو شرکت های خارجی نباید تنها نگاهشان به ایران به عنوان بازاری برای فروش محصولات باشد بلکه باید ایران پایگاه تولید برای عرضه خودرو به بازار 300 میلیونی کشورهای اطراف و منطقه باشد.