رونمایی از پیکاپ قدرتمند ایسوزو D-MAX
- تاريخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394
منبع : عصر خودرو
بازار سنتی وانتهای ایران سالهاست که بارش را وانتهای تاریخ گذشتهای همچون وانت نیسان و وانت پیکان میکشد. این در حالی است که جهان به سمت کامیونتها برای امنیت بیشتر خودرو و در عین حال حمل بار با حجم بیشتر پیش رفته است و پیکاپهای تنومند به بازار معرفی شدهاند که در عین حمل بار با ظرفیت حدود یک تن، عملکردی مشابه خودروهای شاسی بلند دارند و ابهت آنها هر مسیر آفرودی را به چالش میکشد. بازار خودرو ایران که تاکنون از حضور چنین خودروهایی بی بهره بوده است میدان رقابت را به پیکاپهای کوچک چینی واگذار کرده است که عمدتاً عملکرد حمل بار و آفرود در آنها به حد قابل قبولی نمیرسد. در حالی که قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی بنزینی در ایران حکمفرماست، گروه بهمن مهمان تنومندی را برای عرضه بازار ایران اماده کرده است که میتواند بزرگترین سنت شکن بازار پیکاپهای ایران باشد. این پیکاپ جدید ایسوزو D-MAX نام دارد و ضمن بهرهگیری از برند ژاپنی، مشخصات فنی و هندسی آمریکایی را در پس چهرهاش مخفی کرده است. D-MAX از سال 2002 به خطوط تولید ایسوزو پیوست و از آنجا که قرار بود این وانت، کشش را بیش از قدرت در مشخصات فنیاش بگنجاند، ایسوزو به سراغ توسعه پیشرانههای دیزلی رفت که گشتاور به مراتب بیشتری در مقایسه با خودروهای بنزینی تولید میکنند و گشتاور بیشتر به معنی کشش بهتر به خصوص برای خودرویی در این کلاس است. گروه بهمن به واسطه عرضه موفق کامیونتهای ایسوزو و استقبال بیسابقه مشتریان، در راستای توسعه محصولات این برند معتبر ژاپنی، پیکاپ ایسوزو D-MAX را با موتور قدرتمند 3 لیتری بنزینی در دستور کار آینده قرار داده است. این پیکاپ تاکنون در دو نسل به تولید رسیده است که نسل جدید آن سال 2011 روانه بازار شده است اما مدل مورد نظر بهمن موتور برای تولید و عرضه در بازار ایران، نسل اول این خودرو است که تاکنون در 13کشور جهان به تولید رسیده و در زمره پرفروشترین پیکاپهای جهان قرار دارد. ایسوزو D-MAX به پیشرانه 3 لیتری توربو دیزل مجهز است که حداکثر توان این پیکاپ تنومند را به 163 اسب بخار میرساند در حالی که D-MAX از دور موتور 1800 تا 2800 بیشترین گشتاور ممکن یعنی 360 نیوتون متر را تولید میکند که از نظر کشش رقمی حدود دو برابر یک پیکاپ استاندارد بازار ایران مانند نیسان وانت است. تمامی این اعداد و ارقام به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب منتقل میشوند تا این پیکاپ 1890 کیلوگرمی را به حرکت در بیاورند . بر خلاف ناوگان وانت بارهای فعلی ایران که آلایندگی زیادی دارند این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده و به سیستم تشخیص عیوب مجهز شده است. در سیستم تعلیق این پیکاپ در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل با فنر پیچشی است و در عقب برای افزایش ظرفیت بار و استقامت خودرو از فنر تخت استفاده شده است. ترمزهای D-MAX در جلو از نوع دیسکی و در عقب کفشکی است و به صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره میبرد. پیکاپ D-MAX با بهره گیری از دو کابین برای سرنشینان، ظرفیت حمل 5 نفر را دارد و مجموع بار قابل حمل با آن به علاوه وزن سرنشینان حدود یک تن است. فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم، رینگ های 16 اینچ، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو Auto Cruise و آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن و با قابلیت تا شوندگی از مهمترین آپشنهای نصب شده در این خودرو هستند. گروه بهمن به عنوان نماینده محصولات ایسوزو در ایران تا کنون موفق به عرضه کامیونتها با ظرفیت بار متنوع در سراسر کشور شده است و کیفیت این محصولات که در کشورمان به تولید میرسد زبانزد مشتریان خودروهای کار سبک و نیمه سبک است. بهمن موتور در راستای توسعه محصولات ایسوزو، پیکاپ قدرتمند این برند را برای بازار ایران در نظر گرفته است که از پلت فرم مشترک با پیکاپهای شورولت بهره میبرد و تکنولوژی دیزل آن در خودروهای امریکایی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. تولید 600 دستگاه تا پایان سال
علی دهقاندار مدیر پروژه تولید وانت ایسوزو D-MAX هدف از انتخاب این محصول را اینگونه بیان کرد و گفت: تکمیل سبد محصولات شرکت بهمن موتور و ورود به بازار خودروهای دیزلی از جمله اهداف تولید این خودرو در شرکت بهمن موتور به شمار میآید. همچنین با توجه به مطرح شدن خودروهای دیزلی سبک در دنیا شرکت بهمن موتور نیز تصمیم گرفت با فعالیت در این عرصه به تولید خودروهای وانت شهری و یک محصول دیزلی بپردازد. وی همچنین سابقه فعالیت گروه بهمن با شرکت مطرح ایسوزو را یکی دیگر از قابلیتهای شرکت بهمن موتور برای تولید این خودرو عنوان کرد و گفت: از آنجا که گروه بهمن همکاری طولانی مدتی با شرکت ایسوزو دارد و در تولید محصولات کیفی نیز مطرح است تصمیم گرفت برای تولید وانت ایسوزو با معروفترین برند دیزل همکاری کند که در نهایت وانت D-MAX انتخاب شد. به گفته دهقاندار این خودرو یک خودروی سواری کار به شمار میآید که در بازار داخل بیشتر از سوی ارگانها و سازمان ها استقبال شده است. وی همچنین به کیفیت خوب و قدرت بالای این خودرو اشاره کرد و گفت: وانت ایسوزو D-MAX قابلیت استفاده در شرایط مختلف اقلیمی و جغرافیایی را دارد و در کوهستان، شیب، ارتفاعات و حتی برای عبور از آب قابل استفاده است. مدیر پروژه وانت ایسوزو دی مکس از تولید آزمایشی این خودرو در شرکت بهمن موتور در اول مرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون سازمان ها و دیگر اشخاص از عرضه این خودرو در آینده نزدیک استقبال کردند که قرار است تا پایان سال حدود 600 دستگاه از این خودرو تولید شود. به گفته دهقان دار این خودرو اولین پروژهای است که شرکت بهمن موتور برای تولید آن حدود 26 درصد از قطعات و تجهیزات را داخلیسازی کرده است ضمن اینکه بیشترین حجم سرمایهگذاری و بیشترین جیک و فیکسچر هم برای تولید این خودرو در داخل کشور در نظر گرفته شده است. به دو روش نقدی و نقدی-مرحله ای به فروش میرسد شرکت بهمن موتور فروش وانت جدید ایسوزو را آغاز و شرایط آن را اعلام کرد. شرکت بهمن موتور در طرح فروش وانت جدید دو کابین ایسوزو در نظر دارد که این محصول را به دو روش نقدی و نقدی-مرحله ای به فروش برساند. بر اساس اعلام شرکت بهمن موتور قیمت نقدی وانت دو کابین ایسوزو 117 میلیون و 900 هزار تومان و زمان تحویل آن شهریور ماه 94 خواهد بود. همچنین در روش فروش نقدی - مرحله ای قیمت این خودرو در سه مرحله دریافت خواهد شد. در شیوه فروش نقدی ـ مرحله ای وانت جدید ایسوزو، مبلغ پیش پرداخت 35 میلیون تومان بوده و متقاضیان در مرحله دوم که 45 روز پس از ثبت نام است باید 35 میلیون تومان دیگر را نیز پرداخت نموده و الباقی قیمت این خودرو در زمان تحویل که مهر و آبان ماه 94 خواهد بود باید پرداخت شود. منبع: عصر خودرو |