رادار نقطه کور خودرو (BSD) | بهمن موتور
رادار نقطه کور خودرو (BSD)

رادار نقطه کور خودرو (BSD)

  • تاريخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400
رادار نقطه کور خودرو (BSD)

رادار نقطه کور امروزه به عنوان یک آپشن پرکاربرد در خودروهای بروز مطرح است که برای جلوگیری از تصادف و همچنین اطلاع کامل از خودروهای اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. با شلوغ شدن جاده ها در حین رانندگی ممکن است خودروهای کناری در مکانی باشند که برای راننده خودرو قابل مشاهده نباشد که گاها این موضوع منجر به برخورد و تصادف می شود. 
کنترل داشتن روی تمامی نقاط خودرو در هنگام رانندگی برای رانندگان بسیار مهم است و هنگامی که راننده قصد دارد مسیر خود را عوض کند و یا از یک لاین به لاین دیگری برود نیازمند یک نیروی کمکی است زیرا هنگامی که بهترین و دقیق ترین آینه ها را هم داشته باشید باز هم به تمام نقاط کور ماشین تسلط ندارید. 


مزایای رادار نقطه کور 
از وقتی که این سیستم برروی خودروهای جدید نصب شده تمامی رانندگان می توانند با خیالی آسوده تر مسیر خود را تغییر دهند و بهترین تصمیم را در هنگام رانندگی بگیرند، این سیستم به راننده کمک می کند که از وجود ماشین در اطراف وسیله نقلیه اطلاع پیدا کند. این سیستم معمولا به حالت یک حسگر در آینه‌های بغل ماشین ها قرار گرفته و در طول رانندگی هشدارهای لازم را با نشانگر های زرد رنگ و یا قرمر رنگ به راننده می دهد. این سیستم می تواند از خیلی از تصادفات رانندگی به راحتی جلوگیری کند .
عملکرد رادار 
عملکرد رادار بین خطوط به این نحوه است که در گوشه های عقب خودرو یک رادار قرار داده شده است و در این میان رادار نقطه کور بسیار می تواند به راننده در جلوگیری از خسارات و تصادفات جدی موثر باشد. این سیستم وجود مانع را در میدان تعریف شده رادار تشخیص می دهد، همچنین با ورود یک خودرو در فضای نقطه کور راننده، چراغ روی آینه جانبی شروع به چشمک زدن می کند و این هشدار به راننده اطلاع داده می شود که یک خودرو در حال نزدیک شدن به خودروی شما است.
رادار نقطه کور در خودروهای شاسی بلند و کراس اوور 
بطور کلی هرچقدر وسیله نقلیه بلندتر و طولانی تر باشد نقطه کور بیشتری دارد به همین علت خودروسازان بزرگ جهان در سال های اخیر محصولات خود را به رادار نقطه کور مجهز کرده اند. در مجموع باید گفت نقاط کور در اطراف وسیله نقلیه هستند اما اندازه و محل آنها با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است نقاط اصلی کور در مقابل در عقب و طرفین خودرو قرار دارد. نقطه کور منطقه ای خارج از دید راننده است که نمی تواند توسط راننده نه از طریق آینه‌ها و نه از طریق پنجره ها در حالت عادی دیده شود.
نصب رادار 
رادار نقطه کور در انتهای خودرو زیر سپرهای جانبی سنسورهای ماکروویو یا الکترو سونیک نصب می شود و لوگوی رادار نقطه کور روی آینه های خودرو نصب و تعبیه می‌شود. بعد از نصب شما به راحتی می‌توانید تصاویر پردازش شده را با کامپیوتر یا یک دوربین دیجیتال پردازش کنید و آن را تجزیه تحلیل کنید هرگاه که هر ماشینی از نقطه کور به ماشین شما نزدیک شود سیستم رادار نقطه کور به شما اعلام خطر کرده و اخطار می‌دهد. روش هشدار دهنده سیستم رادار نقطه کور معمولا با ایجاد صدای قابل شنیدن یا چشمک زدن نور در دید محیطی راننده ایجاد می‌شود.